Tuesday 5 July 2016

Ramadhan 1437

Ramadhan 1437 berakhir sudah.... kena buat postmortem semoga tahun depan lebih baik dengan syarat jika bertemu lagi.

Aktiviti hari terakhir Ramadhan lebih kepada persiapan raya sahaja.... hmmm sepatutnya sebaliknya kan... semoga ada perubahan kelak.

Permulaan aktiviti dengan memanjakan 'kuda' yang bakal membawa penumpang kemana sahaja sepanjang hari raya ini. Semoga 'kuda' ini sehat, kuat dan maintain dengan endurance yang bakal dilalui bermula selepas solat raya esok.

Selesai bermanja dgn 'kuda'... apa lagi berspa kita...dengan meluruskan dan melicinkan apa yang berkedut.... adoiii gosok bajulah... dulo time bujang... xpernah gosok baju mlm raya beb... kerja aku tunggu orang gosok baju jer... lepas tu... aku bawa sepasang baju melayu dan samping... aku kata 'alang-alang tu, sepasang lagi... dah terlanjurkan'... hahahaha... yang selalu menjadi mangsa... arwah akak aku... kakchik... dia lah yang selalu jadi mangsa... nak wat akak aku makin cute... minta tlg dgn tinggalkan baju letak kat atas tangan dia sambil dia menggosok baju... nanti dia jerit mengadu... 'Maaaaakkkkk tengok dikwan'... aku pun posing buat gaya model macho depan mak supaya mak tengok aku... hahahaha...

Bila dah kahwin terbalik pulak... hahahaha... tapi xper...apa aku nak buat kat baju yang bakal aku gosok...mem besar xleh marah... tahun ni bnyk berdokoh-dokoh... aku pun berdokoh sekali... nasib baik cukup untuk baju aku dengan hero kecik jer... klu dokoh tu banyak... kaulekat kan sekali kat kain jubah anak aku...ada baki sekali dengan mem besar sekali aku tepek (lekat) dokoh tu... hahahaha...lawa gak hasil tangan sendiri hahahahah... cam biasa... puji diri sendiri... last year lekat batu kilat2 kat baju melayu dengan jubah hero kecik dan jubah kakak dan najwa... mem xmau kata xaer kelasszzz... last2 gi beraya org duk kata canteeekkk jer... hahahahaha

sebelum vs selepas.... mantooppp

Belah petang memasang frame, hasil velanje cuci mata wife tercinta... apa lagi kuarkan peralatan perang untuk kerja menyangkut frame tersebut...

Hasilnya...

Malam hari seperti biasa, semenjak tahun 2013, rupanya aku beraya dirumah aku sendiri, cuma 2014 beraya di kampung Tampin. 2015 dan 2016 beraya di rumah dahulu. Solat raya di taman aku ni, balik bersiap sekali dgn sessi salam2 minta maaf xada duit raya, coz abah dan mama dah bagi duit raya tiap bulan kira xadalah duit raya... hehehehe... selepas tu bergerak ke rumah abg aku no-2 di Ulu Yam. Kami adik beradik akan berkumpul disana. Ini kerana emak aku sekarang duduk dengan Angah aku. Selepas zohor, aku akan bergerak ke Perak. atau lebih focus Parissstttt... hehehehe Parit lah...kat bote kiri... Sana adalah kampung halaman wife tercinta. Ini akan berubah bila...... akan diberitahu kelak...
Aktiviti malam merayau mengelilingi tapak jualan raya... Mlm ni kita mulakan di tapak raya di Bandar Kelang.... adoiiiii dia org ni mmg xda kampung ker... ramai gila... mmg xleh bersopping... sekadar lalu untuk mencuci mata jer...mmg murah suor jeans budak sehelai jual RM30... mlm raya 3=RM50... adoiiiii... berapa lah agaknya harga kos sehelai suor tu asalnya... bukan double dari harga kos...cam 3/4 kali ganda... kuih raya 4 balang RM50...hmmm... tgk jerlah...

Ridzuan@Brandon@CRS
Tapak jualn raya Bandar Klang
Ramai org...
Hero xleh lepas... kena dukung itu pun kena ltk kat bahu baru sng berjalan...
Jem di depan PKNS Shah Alam
Jakel Shah Alam , Section 7 xtutup lagi dah pukul 12 lebih time nie... Gulati's pun sama gak...
Kakak dengan Hero kecik dah tido...Ini budak gebus tak tido...lapar pulok tu... hmmm... happy meal penyudahnyer...tak sudah juga... balik susu sebotol lagi...
Done Basuh kereta....ZZZZzzzzzzz

No comments:

Post a Comment