Friday 1 July 2016

Balik kg kat mana....

Perjalanan jauh tak ku rasa
Kerna hati ku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mata

Nun menghijau gunung ladang dan rimba
Langit nan tinggi bertambah birunya
Deru angin turut sama berlagu
Semuanya bagaikan turut gembira

Balik kampung oh oh…( 3X )
Hati girang

Relax dulo... nak balik kemana hari raya ni... hmmmmm... yang bujang terus balik kampung sendiri je... yang dah berkahwin... aku pun sama terjebak dalam bab ni... tahun pertama kahwin tak tahu nak belah sapa... yang bagus xsempat nak bincang... bila bincang xdpt sure muka mencukakan... then dalam bulan yang mulia Ramadhan 1428 lebih kurang 9tahun yang lepas... aku dan wife sahaja time tu... belum ada anak lagi... berbuka di kampung aku... tengah berbuka tetiba mak aku bersuara... 'Tahun ni Dik Wan raya kat umah Arffa, tahun depan baru rumah kita'... aku terdiam... tengok muka mak aku... biar betul... aku tgk muka bini aku tertiba berseri-seri senyum simpul cam time kahwin... aku tanya betul ker???... Dah gitu mak aku kata...aku on jer lah... time tu arwah kakak aku ader lagi...dia pun menyokong juga... tahun pertama berhari raya sebagai suami... aku berhari raya di kampung bini aku tanpa bergaduh... setle masalah aku... hahahahaha... 
Inilah omek den, Pn Hajah Lile Bte Md Jani (eja lain panggil laili)...style kan org dulo2...

Some spouse dah 10thn kahwin pun masih bergaduh balik mana... kalau camtu lu fikirlah sendiri... maybe dalam permulaan kahwin tu... parent pun apa salah jgn gusarkan hati anak... biar mereka kahwin dirumah pasangan mereka dahulu... then tahun depan rumah kita pulak... ok jer kan... itu lah yang emak aku dah buat... Alhamdulillah tahun pertama nyer citer nak raya mana setle, "Case Closed"... hehehehe... ok sambung lagu balik...

Ho ho… Balik kampung (3X)
Hati girang

Terbayang wajah-wajah yang ku sayang
Satu-satu tersemat di kalbu
Pasti terubat rindu di hati
Menyambut kepulangan ku nanti

Ridzuan@Brandon@CRS

No comments:

Post a Comment