Friday 9 June 2017

Test - 29.05.17 - 02.06.17

Summary aktiviti Ujian prototype.

Alhamdulillah berjalan lancar. result yang diperolehi juga luar jangkaan. Capacity actuator tidak mampu untuk beraksi dengan full performance. Walaubagaimanapun penyudah nye, head mounting pada sample aku juga yang punah. Ini kerana actuataor tidak menekan sample aku secara vertical, ia bergerak seperti tayr keretapi, ada pergerakan rotational yang menyebabkan head mounting aku tercabut daripada pemegang pada pluncher. Tpi, itu cabaran seperti yangtelah dijangka cuma tidak mengetahui bentuk cabaran tersebut

Sample aku tidak mengalami sebarang kerosakan dari segi leaking terutamanya. Even kimpalan ada body sample aku pun tidak menunjukan tanda akan bocor. Memang terbaik. Terima kasih kepada Mr Lau dari Hydra-Line Sdn Bhd yang beroperasi di Sg Buloh.

Untuk laporan kali ini, tiada gambar kerana sample aku masih dalam study bagi mengelakkan berlaku cetak rompak.

Preparation pada ujian kali ini lebih mantop lagi hehehe... bagi mengelakkan berlaku perkara tidak diingini. Antara yang dilakukan adalah:


  1. Membesarkan saiz bolt kepada yang lebih sesuai dan lebih kukuh. Pembeliannya juga lebih kepada bolt&nut yang lebih baik
  2. Membeli seal tambahan bagi mengelakkan seal yang sedia ada rosak dan tidak boleh digunakan.
  3. Membeli beberapa flat washer bagi memastikan bolt tight lebih kukuh.
Menyediakan bahan sokongan yang digunakan semasa kerja ujian adalah amat penting bagi mengelakkan kerja-kerja ujian tidak tergendala. 

Walaubagaimanapun, head mounting gua dah rosak, kena repair. Monday kerja repair start.


Terima kasih. Semoga berjaya

No comments:

Post a Comment