Tuesday 28 June 2016

Titik permulaan - 9to5 (2015)

Hahahahaha.... mmg terjebak... akibat mencuba, Alhamdulillah...ini yang terjadi hahahaha...

Galakkan (racun) dari sahabar Fairuz.... jom join run... sure aku tolak...hahaha sama nak berlari jejauh...wat penat...itu 1st impression sapa yang join run... 

Time tu mmg tengah rajin juga buat workout... Alhamdullillah berat dari 88kg dah ke 78-76kg. Workout yang buat T25. Follow schedule untuk 3-4 bulan nye workout dari level ke level 3. 

Bila ajak berlari, masih tak berani lagi hahahaha... Mulut gatai buat janji dgn Fairuz akan join run 9to5. kategori 5km dgn 10km. Coz dah janji daftarlah....time daftar 5km dah tutup...mmg startlah penyakit datang... dan janji xtunaikan kata apa... try juga 10km... amek ko hadaplah 10km untuk VIRGIN runner cam aku ni...

Adoiiii kat mana pulak aku amek Race-kit ni.... lupolak... xpolah... persiapan seminggu seblum run...rajin aku kuar masuk kedai yang menjual makanan kesihatan... tujuan belli energy gel/ energy bar... Budget nye pasal gua sebat energy bar dulo... nasib baik kasut jogging ada... lari pakai tracksuit je... time tu mmg xtahu apa pasal run... yang tahu sarung kasut lari... hahahahaha

Flag-off (FO) pukul 645am xsalah aku untuk 10km... adoiii apa lah run pepagi buta ni... kul 4am aku dah bangun..mandi bersiap kul 4:30am aku dah bertolak ke putrajaya. aku solat subuh di exit tol putrajaya... time  turamai lak yang pakai baju event 9to5 ni...kira sekali dengan aku lah ni hhehehehe... lepas solat aku shoot ke tmpt parking yang paling dekat Starting line (SL). Fairuz pesan minum air secukopnye... aku punminum air secukopnye... aku rasa bukan cukop dah...terlebih cukop...setiap 10min aku nak terkencing jer...hahahahaha...

Pukul 645am bunyilah siren ppppooooommmmmmmmmm.... aku pun berlari dgn runners untuk 10km kategori dalam 4,000 ke 6,000 orang kot. Mmg ramai sgt. Bagi Virgin runner cam aku, mmg ramai lah... aku bermula dari tengah...aku xrun aku berjalan hahahaha...lepas 500m baru ader ruang untuk berlari anak...dan semakin selesa untuk berlari... time tu aku dapat tgk 1 view yang disangka larian adalah satu aktiviti ramai orang yang join...TAPI dalam kepala otak aku ni...adoiii apa lah aku buat pepagi buta kat putrajaya ni...berlari pulak...10km lak tu... adoiii... bila nak habis ni... hahahaha... bnyk adoiii aku ni.... hahahahaha...

Waterstation (WS) 1 (3km)
Sampai WS1... aku minum air..3 cawan sekali... hahahaha...kan dah kata xada ilmu larian...bila haus minum lah sebanyak mungkin... lepas tu teruskan larian... adoiii.. berkocak perut aku dgn air yang aku minum tadi... hahahaha... dah satu hal pulak aku dengar perut aku berkocak dgn air... time tu ramai potong aku...aku kata biarlah...janji aku habis...hahahaha

Waterstation 2 (6km)

Kat WS2 aku xminum bnyk sgt...1 cawan jer...hahahaha takot perut berkocak lagi... time nilah mula nak mkn energy bar... aku pun mula lah buka coklat energy bar tu... aku rasa cam nak humban jer... ibarat buka kit kat time berlari...punya lah susah... hahahaha... dapat segigit simpan dalam poket... adoiii lagi satu masalah timbul... susahnye nak menguyah coklat ni time berlari...terhisap-hisap aku coklat tu nak bagi telan... berjaya juga aku telan... hahahahaha

Hmmmm aku xingat berapa banyak WS yang ada time 9to5 tu....

tapi yang best...cubaan kali ke-2 untuk makan energy bar...this time senang sikit pasal dah terbuka... nak dpt energy yang banyak...aku ngap banyak sikit... masalah sama timbul... xleh nak kunyah dan telah... lastly... aku luahkan jer...buang cam tu...habis citer... time tu dah km ke-8 kot... km ni yang best ni... aku lari punyalah laju... siut jer budak kecik (bukan budak muda tau)... runner yang lebih kecil susuk tubuh dari aku... potong aku..yang besau potong aku xheran hahahaha... masa tu fikir besar ni kuat... hahahaha...

yang paling nikmat bila nampak gerbang Finishing Line (FL) hahahaha.... ntah mana datang booster...boleh pulak aku lari laju time tu... seronok aku potong pakcik2 ni... silap percaturan... jarak tu xdijangka...hahaha...aku pancit..larian semakin bersepah...pakcik2 yang aku kitai tadi dia potong tang corner... siap buat senyum kucin dgn aku... hahahahaha...

Alhamdulillah 10km tamat jua.... 1:01:36... wah...xsangka hahahahaha

Serik.... atau akan ada next run.... next run Bamboo Run 2015 10km juga...kita citer kendian yer...

Ridzuan@Brandon@CRS


Bib PERTAMA 9to5 (10km) - 2015
E-cert.... hehehe ada lagi tu...


Sahabat yang baut terjebak dalam RUN.....Thanks Bro Fairuz@Abang




Kiri ke kanan: Ridzuan, Shah Rahmat, Muzafar, Fairuz, Beto Runningman

Jumpa sahabat lama 17thn jumpa semula.... Shah Rahmat

No comments:

Post a Comment