Tuesday 28 June 2016

Birthday Kakak Damia Najla

27 June 2016 umur kakak Najla 8thn. Tahun 2 dah...hmmmm cepatnya
Teringat semasa menunggu di Hospital Sg Buloh. Time tu menunggu buat kali ke-3. Sepital pertama sepital selayang. Lepas beberapa jam balik..... Esok sekali lagi, kali ni sepital Sg Buloh. Ramai datang melawat hahahaha lepas maghrib balik hukhukhuk....Selepas mak buyung pekena kenny rodgers pada 25 June 2008. Hari yang sama melapor diri ke UiTM sebagai staff dengan position Pensyarah Muda. Jumaat mlm tu perut sakit terus ke hospital. Jadi penunggu sepital lah aku...
Selepas solat Jumaat, pukul 3:51pm, seorang insan bernama Damia Najla (time tu xada nama lagi) lahir ke dunia. Yang story bestnye, sepatutnya akan lahir pada pukul 8pm mengikut general calculation "anak sulong lambat, 1cm=1jam" kiranya lepas solat jumaat tu nurse bagi tau baru bukaan 3cm... wah lama lagi...
dekat pukul 4pm nurse panggil "suami arffaazila"kata nurse. Aku bangun dan pergi ke kaunter. Nerves tetiba coz pagi tdi seorang brother yang dah merasa pengalaman menunggu bagitau, klu nirse xpanggil oklah tu.... kalau panggil??? adalah tu.... adoi kepala otak aku mula memikirkan wife aku dlm keadàan xberapa ok.... sampai dikaunter nurse suruh aku masuk... mak guard (security pompuan) buka pinta dan bagitau "pergi tgk anak kamu"... aku blur... tanya balik... mak guard bagi jawapan yang samaa hahhahahhahha... jap ayat buku betul aku menulis ni hahhahhahha...
Aku menonong ikut lorong hospital... laju je... cam tau dimana baby berada... sampai hujung jalan aku blur xtau nak pergi mana... dtg sorang nurse... nak tgk anak ke? haah jawapan aku... itu lah 1st time tgk zuriat sendiri didepan mata. Nurse tanya laki ke pompuan... aku jwb eeŕmmmm xphm rupanya nurse tunjuk kemaluan anak aku... aku duk tgk muka anak aku je hahahaahaa... aku jawab pompuan... then nurse minta aku azan. Aku azan dan iqamah kedua-dua telinga. 1st time pegang baby.... hahahhahha berjaya pegang dgn jaya hahahhahha alhamdulillah bersyukur (menangis tak?..... cuba teka)...
sekarang dh 8thn... time tulis blog ni baru sudah ambil report kad di sekolah. Alhamdulillah result yang amat baik bagi kami. Kalau org lain tak tau lah... Semoga minat bertambah dengan ilmu.
Semalam kakak punya cerita.... pukul 11 lebih  call guna call sekolah... tanya birthday pack nak bagi kat kwn kelas... adoiii xsabau anak sorang ni... abah janji esok sayang baru bagi... suara dia happy kira leh terima lah jawapan tu.... sejam lepas tu cargas ke GM, kelang beli birhday pack. Coz of Ramadhan, no makan2 just hadiah je.... idea??? alat tulis je lah...
sayang ku Damia Najla, kamu permata hati abah dengan mama. Semoga menjadi anak solehah, rajin solat, hormat uztaz2 dan uztazah dan org yg lebih tua. berusaha never give-up.Jadi kakak yang bertanggungjawab... Sayang adik2 seperti abah dan mama sayang kakak
I Love you Sayang dari Abah, Mama, Damia Najwa dan Muhammad Luth Najmi
Ridzuan@Brandon@CRS

No comments:

Post a Comment